четвъртък, 20 декември 2012 г.

Меломакарона


 Продължавам с рецептите,които правих миналата година и повтарям и тази Коледа.
Меломакароната,видях за пръв път при Йоана и се заинтригувах от интересните неща, които беше написала.Според нея всяка гъркиня поне веднъж трябва да направи своята меломакарона.
Аз нямам нищо общо с гърците ,но реших че след като те ги правят и след като са традициони за празника,значи са вкусни.И не сгреших.Лично на мен и на моята половинка тези сладки станаха любими.Тази година открих и други рецепти за тях,но реших че ще приготвя тези, които ме плениха,а после ще пробвам и другите.

750 гр. брашно
300 мл. слънчогледово олио или зехтин
150 гр. меко масло
100 гр. захар
1 яйце
150 мл. прясно изцеден портокалов сок
2  ч.л. бакпулвер
1/2 ч.л. сода бикарбонат
1 ч.л. канела
1/4 ч.л. смлян карамфил
1 ч.л. настъргана портокалова кора
100 гр. смлени орехи за поръсване

за сиропа:
300 гр. захар
300 гр. мед
350 мл. вода
1 пръчка канела


Брашното се пресява с бакпулвера.
Фурната се загрява на 180 градуса.
В купа се смесват олиото и маслото.Към тях се прибавят захарта, последвана от яйцето.
Разбиват се добре.Содата се смесва с портокаловия сок и веднага се добавя към сместа.
Добавят се и канелата,карамфилът и портокаловата кора.Постепенно се прибавя и брашното.
Замесва се меко тесто,което не трябва да се меси дълго,само докато стане хомогенно.
От тестото се оформят топчета с големината на орех.Подреждат се в тава постлана с хартия за печене.Отгоре се нашарват леко с вилица, като се внимава да не се сплескат прекалено.Трябва да останат като топчета,иначе ще станат  сухи и много ронливи.
Сладките се пекат в предварително загрята фурна за 20 минути или докато придобият леко кафеникав цвят.Но не ги препичайте.
Изваждат се и се охлаждат добре.На мен ми се получиха 64 броя.

За сиропа се смесват всички съставки.Оставят се на умерен огън да поврат 5 минути.
Сиропът се оставя на изключен котлон трябва да е топъл не горещ.
Изстиналите сладки се топят в топлия сироп, по няколко на веднъж в зависимост от големината на съда в който се сиропират.Държат се 3 минути.(Аз експериментирах и ги държах 10 минути, че и повече.На мен по-сиропирани ми допадат повече, но вие си решете колко да стоят в сиропа.Опитвайте :)  )
Изваждат се с решетъчна лъжица и се оставят да се отцедят.Поръсват се със смлени орехи и се прибират в кутия.Колкото повече стоят толкова повече разгръщат аромата си.



На синята играчка се вижда как заемам стойка "О йе" за да снимам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар