петък, 12 юни 2015 г.

Медицински кифлички



Защо точно медицински ли? Защото рецептата ми е от личния ми лекар. Една дама ,която много харесвам и която ми даде тетрадките си с рецепти. Да точно от тези тетрадки ,които и нашите майки имаха. В тях намираха място изпитани рецепти споделени и опитани с приятелки. Продуктите са еднакви с тази рецепта, но резултатът е по- различен. Кифличките стават по- пухкави и остават такива и следващия ден, ако има оцелели.


200 г. масло
500г. брашно
1 1/2 ч.л. сол
150г. сирене
150 г. кашкавал
1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.л. сода бикарбонат
1 яйце
1 ч.л. прясно мляко


Брашното се пресява и се размесва солта, сиренето и кашкавала. Прави се кладенче в което се изсипва стопеното ( но не горещо ) масло и разбитото със сода кисело мляко.Замесва се тесто, което се разделя на 8 топки и се оставя в хладилник за два часа. От всяка топка се разточва кора с големината на чиния , която се разрязва на 8 триъгълника. От всяка триъгълниче се увива кифличка. Кифличките се намазват с разбитото с прясно мляко яйце. Пекат се на 180 градуса да зачервяване ) върху хартия за печене.)

6 коментара:

  1. Нат, прекрасни, симпатични кифлички! Обичам такива лесни и бързи рецепти! Записвам :) Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина велика класика е тази рецепта,Нат,но те старите тефтери са безценни,а аз за съжаление се разделих с моите доста прибързано преди много години.Великолепни са ти станали кифличките!Благодаря за удоволствието и споделената рецепта,и успешна лятна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Може да си се разделила със старите тефтери, но електрония ти е прекрасен и съм сигурна , че си възстановила и доста от старите рецепти! Целувки!

      Изтриване
  3. Тъкмо да попитам що медицински и ти обясни;) Браво на личната лекарка- изглеждат прекрасно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали, и аз така казвам, браво, сега потривам ръце за следващите "медицински " рецепти :)

      Изтриване